Advies en begeleiding bij elektronisch bekendmaken

Optimisme
leidt tot
kracht

De wereld digitaliseert. De verschuiving van papier naar scherm wordt steeds beter zichtbaar. Heeft jouw organisatie ook de ambitie om meer elektronisch bekend te maken dan alleen verordeningen? Is het de wens om ook beleidsregels, overige regelingen en/ of zakelijke mededelingen digitaal te publiceren?

Loop je tegen de beperkingen aan van papieren publicaties? Of wil je zeker weten dat je tijdig alles op orde hebt voor de aankomende wettelijke verplichting om alles per 1 januari 2021 elektronisch bekend te maken? Hoe neem je in de praktijk die vervolgstap? Daadkracht helpt je op weg!

Wat kunnen we voor je doen?

Sample Heading

Adviestraject: met interactieve sessies, een procesbeschrijving en uitgebreid beleidsdocument heb je alles in handen om met jouw organisatie die stap te zetten.

Sample Heading

Kennissessie: een adviestraject nog net een stap te ver maar heb je wel behoefte aan meer informatie rondom elektronisch bekendmaken en alle (komende) wettelijke verplichtingen? Dan kun je ook heel klein beginnen met een kennissessie. Wij nemen in je in een uitgebreide sessie van 1,5 tot 2 uur mee in alle (on)mogelijkheden van elektronisch bekendmaken. Met die informatie kun je vervolgens aan de slag om jullie eigen ambitie te bepalen.

Kennis
geeft
kracht

Hoe ziet een adviestraject eruit?

In hoofdlijnen doen we het volgende:

  • We starten met een aantal interactieve sessies met diverse collega’s binnen je organisatie. Deze richten we zo in dat we na de sessies precies weten wat er binnen de afdelingen speelt rondom (elektronisch) bekendmaken. Dit is de basis.
  • De input uit de sessies verwerken we in een procesbeschrijving. Een gestroomlijnd proces is van belang om de kwaliteit van de bekendmakingen te kunnen waarborgen. Hiermee kunnen we risico’s op ontbrekende of verkeerde publicaties beperken. In het proces is nadrukkelijk aandacht voor het borgen van het beheer; welke collega is waarvoor verantwoordelijk?
  • Het uitgebreide beleidsdocument geeft tenslotte inzicht in een aantal belangrijke onderdelen bij meer elektronisch bekendmaken; wat mag juridisch wel en niet, wat moet en mag er nog op papier gepubliceerd worden, hoe communiceer je richting de inwoner en welke handvatten geef je collega’s intern mee?

Na het afgerond adviestraject heb je alles in handen om verantwoord meer elektronisch bekend te gaan maken. Geen onduidelijkheden meer over wat je wel en niet mag publiceren, geen vragen van collega’s over hun verantwoordelijkheden en inwoners die precies weten waar ze welke bekendmakingen kunnen terugvinden. Bovendien ben je al helemaal klaar voor de nieuwe wettelijke verplichtingen per 2021.

Ga je met ons die uitdaging aan?

Daarom Daadkracht

  • Marktleider
  • Uitstekende klanttevredenheid
  • Dé specialist op gebied van bekendmaken
  • Goedkoper dan zelf doen

Daadkracht
helpt

Daadkracht Bekendmaken is marktleider online publiceren van regelgeving en zakelijke mededelingen volgens de Wet elektronische bekendmaking (o.a. DROP). Daadkracht ondersteunt met advies, training en invoerdiensten.

“De mensen van Daadkracht waren gedurende het hele traject heel duidelijk, volledig en hulpvaardig.

– Barbara Hooijmaijers, gemeente Oisterwijk

Wat kunnen we
voor jou doen?

Benieuwd wat we voor jou kunnen betekenen?
Neem vrijblijvend contact met ons op!

Contact

Deze organisaties gingen je voor:

Contact

024 3446288
info@daadkracht.nl

Postbus 6635, 6503 GC Nijmegen
Kerkenbos 1075T, 6546 BB Nijmegen