We leven in een bijzondere tijd. Het coronavirus veranderde een hoop aan ons privé- en werkleven. De maatregelen zijn inmiddels soepeler, maar we werken nog steeds zoveel mogelijk thuis. Dat betekent ook dat een hoop vergaderingen vanuit huis, en dus online, plaatsvinden. Bij Daadkracht Bekendmaken plannen we regelmatig kennissessies in met klanten als onderdeel van onze dienstverlening. Dat doen we nu dus vaker digitaal. Denise Jans-Wassink, operationeel manager bij Daadkracht Bekendmaken, verzorgde een aantal kennissessies voor klanten via Teams. “Voorheen was ik regelmatig bij onze klanten in huis om een kennissessie te verzorgen. Nu we voorlopig nog thuiswerken hebben we de sessie zo vormgegeven zodat hij ook heel goed digitaal te volgen is. Zo blijven we toch in contact en kunnen we onze klanten verder helpen bij de aankomende wettelijke verplichtingen”, vertelt Denise. Maar hoe ervaren klanten deze digitale bijeenkomst? Een beleidsadviseur bij de gemeente Haarlemmermeer vertelt.
Duidelijk
“Wij kregen een kennissessie van Denise over elektronisch bekendmaken, naar aanleiding van de invoering van de nieuwe Wet elektronische publicaties per 1 januari 2021. De bijeenkomst verliep prima via Teams! Na een aantal duidelijke ‘spelregels’ heeft Denise haar presentatie duidelijk overgebracht en was er voldoende ruimte voor vragen vanuit ons”, vertelt de beleidsadviseur. Ook voor de medewerkers van Haarlemmermeer was het thuiswerken nieuw. “Voorafgaand aan de kennissessie waren we hier nog wat huiverig over, omdat we nog niet zo lang ervaring hadden met thuiswerken en het werken met Teams. Maar na een aantal keer uitstellen van de ‘live’ kennissessie, werd het toch tijd om dit te proberen. Het ging echt prima; hiervoor hoefden we echt niet bij elkaar op kantoor te zitten.”
Laagdrempelig
Was de online sessie voldoende voor de medewerkers om intern aan de slag te gaan met het implementeren van de Wet elektronische publicaties? “Ja, het was vooral fijn om met alle collega’s die op wat voor manier dan ook te maken krijgen met de nieuwe wetgeving, in één keer dezelfde informatie te krijgen: wat gaat er veranderen en wat moeten we dus doen?”, vertelt de medewerker. De kennissessie over de Wet elektronische publicaties door Daadkracht Bekendmaken is dan ook een aanrader. “Absoluut. Het is een laagdrempelige en ondertussen ontzettend duidelijke manier om op de hoogte gebracht te worden van de laatste ontwikkelingen, met voldoende ruimte voor ‘maatwerk’-vragen.”
Meer info?
Meer weten over de Wet elektronische publicaties, onze kennissessies of andere diensten van Daadkracht Bekendmaken? Neem contact met ons op via 024 344 6288 of info@daadkracht.nl