Het laatste nieuws

Klantverhaal Neder-Betuwe: “Persoonlijk contact en snelle reacties, dat is kenmerkend voor Daadkracht”

De samenwerking tussen Daadkracht en Neder-Betuwe stamt al uit 2006. In eerste instantie bood Daadkracht hulp bij het inrichten van de gemeentelijke website. En die samenwerking verliep goed. “We hebben altijd prettig contact met Daadkracht”, vertelt Jacqueline  Filius, medewerker Communicatie bij gemeente Neder-Betuwe. Op een gegeven moment is Daadkracht Bekendmaken de gemeente gaan ondersteunen bij het publiceren van regelgeving en de bekendmakingen. Uiteraard liep het afgelopen jaar anders dan verwacht. Hoe gaat de gemeente om met het werken op afstand? En hoe kijkt zij tegen de samenwerking met Daadkracht Bekendmaken aan?

Jacqueline werkt al sinds 2000 bij Neder-Betuwe. In 2004 begon zij met werken op de communicatieafdeling. “Vanuit die hoedanigheid ben ik ook in contact gekomen met Bart-Jan en Erwin. Daadkracht is op een bepaald punt overgeschakeld naar het publiceren van regelgeving en de bekendmakingen voor ons. Daarvoor heb ik veel contact met Denise. Samen met mijn collega Tanja ben ik verantwoordelijk voor de wet- en regelgeving.” 

Goede contacten

In 2010 is de gemeente begonnen met een inhaalslag van haar bekendmakingen. “Op dat punt zijn we gaan kijken of alles juist gepubliceerd was, onder goede begeleiding van Daadkracht. Momenteel verzorgt Daadkracht de bekendmakingen en het beheer in DROP. De verwerking van aangevraagde en verleende vergunningen en de Staatscourant neem ik zelf voor mijn rekening.” Door de prettige samenwerking rondom de gemeentelijke website, was voor Neder-Betuwe de keuze voor Daadkracht snel gemaakt. “De contacten waren goed en zijn dat nog steeds. Als ik of mijn collega ergensmee zit,dan sturen we een mailtje. Er komt altijd gelijk een reactie. Voor de coronacrisis had ik ook persoonlijk contact met Denise, maar nu kan dat gewoon via Teams”, vertelt Jacqueline. 

Corona

De uitbraak van het coronavirus zorgde ervoor dat elke organisatie moest omschakelen. Bij Neder-Betuwe zitten de meeste medewerkers al sinds 16 maart thuis. “De collega’s met een functie die niet thuis kunnen werken, zijn in vaste koppels aanwezig. Ik ben zelf 3 of 4 keer geweest, even kort. Wij waren na de zomer net bezig om een overzicht op te stellen wie wanneer in het gemeentehuis zou kunnen werken. En toen ging alles weer op slot”, zegt Jacqueline. Haar werkzaamheden kan ze goed vanuit huis doen en het thuiswerken bevalt wel. “Ik mis vooral het contact met collega’s, de gesprekken bij de koffieautomaat. We spreken elkaar nu via Teams, e-mail of telefonisch. Het is niet anders.”  

Waarborging

Hoewel de coronacrisis veel verandering heeft gebracht, blijven de werkzaamheden van Daadkracht Bekendmaken voor haar klanten gewaarborgd. Ook op afstand. “Het zijn vaak de kleine dingen die de dienstverlening van Daadkracht kenmerken. Een spoedpublicatie plaatsen of de vergunningen overnemen tijdens mijn vakantie? Geen enkel probleem. De snelle respons en het persoonlijke contact werken heel prettig. Sommige beheerders van Daadkracht heb ik nog nooit fysiek gezien maar het voelt alsof ik ze persoonlijk ken.”

Dit bericht delen:

Contact

024 344 6288
info@daadkracht.nl

Postbus 6635, 6503 GC Nijmegen
Kerkenbos 1075-A, 6546 BB Nijmegen